نخستین بار در کشور پاکت های اسپوت پوچ و اسپتیک تقویت دار در ایران تولید شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هومن مرتضایی از صنعتگران جوان و متخصص استان در کارخانه ای با مساحت 20 هزار مترمربع، نخستین پاکت های اسپوت پوچ و پاکت های اسپتیک تقویت دار را در ایران تولید و روانه بازار مصرف کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هومن مرتضایی از صنعتگران جوان و متخصص استان در کارخانه ای با مساحت 20 هزار مترمربع، نخستین پاکت های اسپوت پوچ و پاکت های اسپتیک تقویت دار را در ایران تولید و روانه بازار مصرف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، فضل الله رحمتی روز پنجشنبه تصریح کرد: این واحد صنعتی ظرفیت تولید 2 هزار و 500 تن کیسه بدون بافت پلاستیکی چند لایه از پلی اتیلن را دارد و با هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری تکمیل و بهره برداری شده است.

وی افزود: محصولات این واحد در کشور برای نخستین بار تولید و روانه بازار شده است.

رحمتی با اشاره به صدور پروانه بهره برداری این واحد صنعتی دانش بنیان افزود: پاکت های اسپوت پوچ به طور کامل نفوذ ناپذیر و بهترین جایگزین برای بسته بندی های قدیمی است.

وی گفت: از این بسته بندی برای استفاده در همه صنایع مواد غذایی از جمله رب گوجه، سس، انواع کنسانتره، پوره، ژله، مواد آرایشی و بهداشتی، آب، الکل، مواد اسیدی و انواع مایعات استفاده می شود.

رحمتی تصریح کرد: پاکت های اسپتیک نوعی بسته بندی به طور کامل استریل برای نگهداری مدت زمان طولانی بدون مواد نگهدارنده و در دمای محیط است و از این بسته بندی برای رب گوجه، انواع پوره میوه، مواد آرایشی و بهداشتی، انواع روغن ها و صنایع دارو سازی استفاده می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بسته بندی اسپتیک فرآیندی است که طی آن از ورود میکروارگانیسم ها به درون بسته در حین بسته بندی و پس از آن جلوگیری می شود.

رحمتی گفت: با روند اسپتیک محصولات پایداری تولید می شوند که برای نگهداری نیاز به سردخانه ندارد.

مدیرعامل این واحد صنعتی نیز با اشاره به اینکه فرآیند اسپتیک شامل سه مرحله است افزود: استریل کردن حرارتی محصول، استریل کردن مواد بسته بندی و استریل ماندن در طول زمان نگهداری در بسته بندی. این بسته بندی ها برای محصولات فرآوری شده به روش اسپتیک مناسب هستند که باید در دمای اتاق پر، ذخیره و توزیع شوند.

هومن مرتضایی افزود: این کیسه ها راهی مناسب و کارآمد برای حمل و نقل مقادیر زیاد در فواصل طولانی هستند.

وی گفت: همچنین کیسه های اسپتیک برای پر کردن و توزیع کارآمد مواد تازه، مواد با ماندگاری افزایش داده شده، مواد غذایی فرآوری شده و نگهداری بهتر محصولات غیر غذایی مناسب است.

مرتضایی گفت: کیسه اسپتیک باعث نفوذ نکردن اتمسفر محیط به داخل بسته و در نتیجه رشد نکردن میکروب ها و میکروارگانیسم ها می شود و از این رو خواص ارگانولپتیک، ارزش غذایی، طعم. مزه و رنگ محتویات بسته بندی تغییر نمی کند.

وی گفت: پاکت های اسپوت پوچ روشی مقرون به صرفه و کارآمد برای نگهداری و بسته بندی مایعات، خمیرها و ژل هاست، با ماندگاری قوطی و راحتی یک کیسه آسان بازشود. این پاکت ها به کاربر اجازه می دهند هنگام استفاده از محتویات، کنترل بهتری دارد.

وی افزود: کیسه های اسپوت پوچ (دهانه دار) به دلیل راحتی که برای کاربر نهایی و مزایایی که برای تولیدکننده دارند، صنایع زیادی را تحت تاثیر قرار داده اند.

مدیر این واحد صنعتی گفت: بسته بندی انعطاف پذیر پاکت های اسپوت پوچ نسبت به قوطی های فلزی فضای کمتری را اشغال می کند و سبک تر هستند بنابراین هزینه حمل و نقل آنها کمتر است و از آنجایی که مواد بسته بندی انعطاف پذیر است، می توان تعداد بیشتری از آنها را در جعبه حمل و نقل بسته بندی کرد و مایعات برای به حداقل رساندن شکستگی یا نشت به مواد تقویت شده خاصی نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 12 شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که تعدادی از محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای دیگر صادر می شود.

چهارمحال و بختیاری 32 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که هم اکنون 22 شهرک و ناحیه صنعتی استان آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش های تولیدی مختلف هستند.

هم اکنون در چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که 36 واحد این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای 100 نفر و 32 واحد متوسط با اشتغال بین 50 تا 100 نفر و بقیه واحدهای صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از 2 هزار جواز تاسیس و افزون بر 400 طرح با سرمایه گذاری بالای 60 درصد طرح های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه های مطلوبی در کشور دارد.

نظرات

captcha